Wat zijn Rich Snippets?

Rich Snippets
Anthonie

Wat zijn Rich Snippets?

De zoekresultaten in Google worden snippets genoemd, herkenbaar aan een titel, url en korte omschrijving. Zogeheten ‘rich snippets’ gaan nog een stapje verder en creëren extra aandacht in de zoekresultaten, daarnaast draagt het positief bij aan je online reputatie. In dit artikel lees je welke rich snippets jouw CTR (click through rate) en dus omzet kunnen verhogen.

Meest gebruikte rich snippets

Er zijn heel veel verschillende soorten rich snippets, maar niet alle snippets zijn voor alle website’s van toepassing. De meest gebruikte rich snippet is de zogeheten ‘review snippet’.

Reviews

De review snippet zijn voor bijna elke website een optie. Het enige wat hiervoor nodig is, zijn een aantal positieve reviews van je enthousiaste klanten. Benieuwd naar hoe je een tevreden klant vertaald in een positieve review? Neem gerust even contact met ons op, wij helpen je graag.

Nadat er verschillende Google business reviews zijn geplaatst, zullen wij een stukje code op je website plaatsen op basis van schema.org, dit heet structured data. Google en andere zoekmachines/sociale media zullen dit lezen en tonen binnen hun resultaten. Binnen de Google resultaten ziet dat er dan zo uit:

Rich snippet

De extra rij valt natuurlijk direct op in de zoekresultaten, wat zorgt voor een hogere CTR. Daarnaast worden bezoekers direct gewezen op de positieve ervaringen van je klanten, wat ook nog eens extra vertrouwen geeft.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*